onsdag 30 april 2008

afton

hej hopp.
här sitter jag med en smirnoff ice i handen och kollar på D genom fönstret som försökt grilla i blåsten i nästan en timme. Nu står han inne i carporten och ser mystisk ut.
ännu en arbetsdag har passerat och imorgon är det ledig dag, ska försöka vila rumpmusklerna ordentligt till på fredag.
jag undrade när jag lämnade jobbet om det inte var något jag missat.. jag var inte halvdöd som de tidigare dagarna. jobbet är visst inte stenhårt hela tiden, assisterade i utmätning av trädplantering och sprayade kryss på marken, drog runt med en blåsmaskin för att få bort sand och småsten från vägar och gångar, städade lite, busenkelt.
jag har inte rökt en enda cigg på arbetstid och är mycket stolt över detta. första dagen jag kom hem från jobbet tog jag en cigg i trädgården och plötsligt utan att veta vad som hänt så hade jag fallit på knä, min kropp orkade visst inte bära mig längre.. och där stod jag och tillbad någon högre makt.
blir lite förvirrad i huvve av arbete eller sol eller blås eller vad det kan vara så jag råkade tanka full tank fast jag tänkt tanka för 200 och så höll jag på att köra in i en pytteliten taxi som jag visst inte såg.
tänker på orden D´s far brukar säga:
"som mor alltid sa, det blir väl bättre. men det blev aldrig bättre."
menmen så negativ är jag ju inte. det blir bättre. känner mig ganska stark i kroppen, jag tror jag överlever!
happy valborg!

Inga kommentarer: