lördag 26 april 2008

det blev inget lekland idag istället hamnade vi i stadsparken,
K var så lugn och snäll så jag ibland fick böja mig ner och kolla så jag inte råkat byta barn någonstans.
i bilen gick vi igenom de stora frågorna så som:
Bruce som blev Hulken, hur gick det till, ville han vara hulken?
De små granarna är det bebisar?
varför jag har en bil om mina föräldrar lever? (jag grubblar fortfarande på hur den frågan kom till)
K kände igen sig när vi åkte genom staden
- Här har jag varit massor av gånger.
- Jaså? vad har du gjort här då?
- Jag har mest sprungit, fort. Fast det får jag inte för då får jag ont i magen säger mamma.

Vi lunchade på ett ställe som har lekrum i källaren vilket var mycket uppskattat. M och jag passade på att prata viktiga saker som jobb, viktväktare, killar och invigning av nya pizzerian här ute på landet.
det blev en heldag (förutom lunchen) i solen och bra träning inför mitt jobba ute jobb. jag är halvt utslagen :-)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Dagens gapskratt: hur kan du ha en bil om dina föräldrar fortfarande lever?! Haha. Det påminner mig om en granne, som en gång fick en fråga av ett barn: "Är du verkligen vuxen?" varpå hon svarade att ja, det är hon - hon var väl i femtioårsåldern... "Men", sa barnet, "du har ju inga barn..."

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag får ofta frågan: har du inga barn? av små barn och då svarar jag: nää har du?
ja jag vet inte för klyftigt men de frågar inte mer iaf :-)