onsdag 9 april 2008

ang OS

bojkott av regeringen eller inte?
- Nu skulle Palme ha varit med!
säger jag och skakar på huvudet. Han skulle ha åkt ner och berättat vad han tyckte om dem.
- Ja han var ju lite kommunistisk.
svarar D.
- Vadå? Gillade du inte Palme?
undrar jag lite förvånat.
- Minns honom bara som en översittande smurf.
svarar D.
Jag funderar en stund. Vad är detta? Hur kan man kalla Palme för något sådant?? Hela min väldsbild faller samman och med den D.
- Men vad vet du om Palme då?
frågar D.
- Jag såg en lång dokumentär om honom för ett tag sedan då man fick se hur han verkligen hade stått på Sveriges sida och mot alla orättvisor i världen. Vad vet du om Palme?
- Så du grundar din inställning till honom på en dokumentär?
D höjer på ögonbrynen.
- Det är mer info än du har i alla fall..

Inga kommentarer: