söndag 27 april 2008

fjuttprobs

jag och min mamma har åkt runt lite och kollat affärer idag. köpte ett par tröjor som jag kan arbeta i utan att vara rädd om.
dessutom så fick jag två par träningsbyxor av mamma så nu har jag byxor som faktiskt passar och som inte har en dragkedja som hela tiden åker ner eller en knapp som inte går att stänga.
jag kommer alltid att ha på mig mina nya byxor!

trött, så väldigt trött är jag idag. hur ska det gå att börja arbeta imorgon? hur trött kommer jag att bli? skulle egentligen behöva arbetsträna lite innan jag börjar på heltid, tex börja 11 sluta 13 första dagen och sedan 10 till 14, 9-15, 8-16 (...tror vi stannar där va.)
och nu börjar det. planera matlåda. usch så tråkigt. lite bortskämd blev jag att jobba inom restaurang där man kunde välja vid lunchen lite vad man hade lust att äta, frukost fick vi också och där emellan kanske en kaka eller paj om man nu hade lust och tid med det.
men nu blir det alltså att åka hem efter jobbet för att planera morgondagens mat, hur ska man kunna veta vad man kommer vilja äta en dag senare??
nåväl, jag överlever nog. det finns ju faktiskt de som inte har någon mat alls, det vore värre..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter ett och ett halvt år på SF så hatar jag matlådor. Tråkigt som attan att fixa. Jag brukade laga storkok ibland och käka en vecka i sträck, men det var inte heller så smart. Min smarriga lins/potatisgryta som jag gillade så mycket har jag inte kunnat äta överhuvudtaget sedan dess. Det är två år sedan jag slutade...

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag gjorde likadant när jag jobbade i kundtjänst fast i mitt fall var det tacos jag föråt mig på. :-)