fredag 25 april 2008

vilken tur att jag har studentrabatt!

jag var på ett litet återbesök hos tandläkaren imorse för att laga ett hål.
jag var stirrig och stingslig.
- vi använder inte spruta för bedövningen längre. säger tandläkarinnan.
- nämen så brrra! utropar jag.
- ja, istället använder vi en penna med ett stift på som vi kör in i tandköttet.
- meh!?! försöker du lura mig? då är det ju en spruta i alla fall. muttrar jag besviket.

det gick faktiskt över förväntan bra. nya bedövningssättet var suveränt, tanden blev totalbedövad men inte tunga eller så mycket i läppen. (jag sköt dock iväg en vattenstråle genom ena mungipan då jag försökte skölja efteråt).

- har ni fortfarande studentrabatt. undrade jag sedan vid betalningen.
- ja visst! svarar sköterskakvinnan. det skulle ha kostat dig 1750 men med rabatten dragen så blir det bara 1600.
vilket kap tänkte jag.

nu ska jag för första gången sätta mig och läsa igenom sista delen av "Gräsänglar" och sedan kolla om jag har råd att betala mina räkningar denna månad och sen ska jag åka till min nya arbetsplats och prova arbetskläder inför måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nexooHej dottern...Grattis till att romanen e färdig.
Nu e de bara stövlarna på... o ta tag i måndgsjobbet,,,
Kram pappsen

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Hallå papp!
tacktack :-)
det verkar som det ska regna på min första arbetsdag, det är bra, då slipper jag soleksem! (Jag har köpt solskyddsfaktor)
kramkram