lördag 26 april 2008

god morgonen

jag och lilla K ska roa oss idag. K ville bada men inte jag.
det blir en tur till "skoj och bus landet" eller vad det kan heta, själv är jag inte så mycket för bus och lek och sådant (enligt test på face book så är jag ca 40 år) så vi tar med oss en liten pojk till som han kan leka runt med där och då kan jag och dennes moder fika lite istället.
jag förväntar mig skrikande utbrott och allt sådant som hör barnet till ev tar jag med öronproppar för att enklast kunna tillämpa ignorera-metoden som jag sett på nannyjouren.
sen får vi se om jag hinner en tur till någon billigslitochslängklädaffär så jag kan köpa några t-shirts och tröjor att jobba i eftersom jag bara äger sådana med dödskalletryck och upponer vända kors, vilket inte passar sig i kyrkobranschen. (nypa salt mina vänner, nypa salt.)
de står dock för arbetsbyxor med kuddar på knäna så jag kan krypa runt på alla fyra, skor och hörlurar (heter det verkligen det?) med radio i, flashigt minsann. jag kan lyssna på p3 hela dagarna!
märkligt men jag ser faktiskt fram emot att börja arbeta med kroppen istället för hjärnan, ombyte förnöjer. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter lite som världens bästa jobb nästan :D när de inte regnar då ;D trist att dom kanske inte ä så pigga på att du kryper runt i bikini åså heller annars kunde du ju bli brun på köpet.. iof så va väl kanske inte de riktigt din grejj? bränna sej åså ;D

Josefine H.H. Joy Joy sa...

aaa typ världens bästa jobb :-D
Blir nog inte så mycket bikini på jobbet nej. bränna mig försöker jag undvika :-) jag kommer nog ha långärmat och keps. det blir så bra! (har redan lite ångest över att behöva gå upp kl 6 och att äta matlådor)