onsdag 9 april 2008

torgskräck och socialfobi

jag skulle nog egentligen inte säga att jag har det.
i alla fall inte torgskräck, har inget emot att befinna mig på plaser med mycket folk.
socialfobi är jag osäker på vad det står för trots att jag säkert gått igenom det under terapi.
för mycket tid att fundera kan det vara det..
idag gled jag runt på willys i en halv evighet, inte direkt rädd för ..något. Såg en fd arbetskamrat och jag tog genast en annan väg genom affären. inte för att jag inte ville träffa henne men för något psykiskt fel som gnistrade till i huvudet. vad trött jag blir på det där.
men jag minns hur det var för några år sedan när jag tex vid ett tillfälle satt i bilen på gatan utanför en bankomat. Jag skulle bara ta ut pengar och åka igen men jag kunde inte. kunde inte lämna bilen.
så är det inte nu. jag är ganska normal nu.

men om jag skulle undvika dig inne på ett köpcentrum så betyder det inte att jag inte gillar dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

then i will hunt you down :D

Josefine H.H. Joy Joy sa...

men din lilla elaka snorunge! här öppnar jag upp hela mitt hjärta för världen. är det här tacken?? ;-)