tisdag 8 april 2008

idag är jag ute på hal is i skrivandet. kan inte sluta skriva på det jag hamnat i, borde kanske stanna upp och fundera på vändningen det tagit men jag vill inte.
det är helt galet men det är så det verkar vilja bli skrivet.

jag upptäckte förresten på min deklaration att min huvudsakliga arbetsgivare under 2007 skickat in kontrolluppgifter för sent till skatteverket, den lönen fanns helt enkelt inte med.. blir spännande att se om det leder till att betala eller skatteåterbäring nu när jag rättat till mistaget.

imorgon ska Udo ringa och berätta vad lönen ligger på, dessvärre/bättre är jag en ambivalent själ och det verkar som jag redan har gått vidare.
Ibland när jag söker ett jobb så går jag igenom så pass noggrannt i huvudet hur det ska bli, vilka arbetsuppgifterna blir, hur jag kommer att må osv så det känns som om jag redan jobbat där och faktiskt lite redan tröttnat. bad sign kan man säga.. och då är det väl dags att leta vidare.
det blir ju det där med att starta eget som ger mest glädje i tanken.
kan tänka mig att jobba som 17 om det bara är så att jag får bestämma själv. det jag jobbar in går till mig.
jag kanske gör så att jag struntar i jobbandet om jag bara har tillräckligt med pengar att starta upp företaget med, sen får det gå som det vill helt enkel. vad är det värsta som kan hända? att jag blir fattig? det är jag redan. att jag förlorar mina ägodelar för att utgifterna blir för stora i företaget. tror jag inte. jag satsar försiktigt och ökar.

Inga kommentarer: