fredag 11 april 2008

jag trodde att jag visste ungefär hur den här sommaren skulle se ut.
frihet och egen planering osv
men så fick jag ett telefonsamtal från en arbetsgivare som jag sökte ett jobb hos i februari. tjänsten var ännu inte tillsatt och jag var en av kandidaterna.
så om jag nu skulle få det jobbet så hoppas jag att han hör av sig fort fort och säger det innan jag i tanken redan tröttnat (vilket jag redan gjort en gång med tanken på detta arbete). idag när han ringde lyste solen och det kändes som en bra dag för ett sådant arbete eftersom det är utomhus, imorgon kanske det är kallt igen och då kanske jag mår dåligt av tanken.. :-)
så ring fort fort fort innan jag gått vidare.

jag var på styrelsemöte inne i staden idag och det var trevligt. men vi hade nog inte så jätte mycket att diskutera i väntan på informationsmöten.

nu är den där grannen igång med någon stor maskin utanför fönstret. verkar som han flyttar runt på jord. hoppas han inte häller det över mitt lilla torp eller täpper igen vägen..
man vet aldrig med grannarna, de går runt med en växande inre ilska mot oss vanliga människor och plötsligt smäller det till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe du är för rolig:-)är allt inne här och läser ibland!

Hoppas du har det bra och att vi kan ses snar tdet vore trevligt!

jobbet, vad har du sökt? blir ju nyfiken i en strut jue:-)
Hört nåt mera?

Du vill inte ha en kaninunge? eller känner nån som vill, har 2 underbara här hemma...

Var rädd om dig/er..J

Anonym sa...

J som rimmar på kanin?
Ja ses kan vi göra snart :-)
Senaste jobbet och det som jag vill ha just nu är som kyrkogårdsarbetare, verkar fritt och skönt att inte vara instängd hela sommaren.
Jag vill nog inte ha en kaninunge men jag kan höra mig för lite..
kramkram Jossan