torsdag 17 april 2008

Linkööping hetere juh

som sagt..
Linköping var trrevligt. pappa har en fin lägenhet i ett jättemysigt område, bredvid en kanal och en sluss och stans mysigaste uteservering (eller hur det nu var).
vi gick runt detta avlånga vattendrag på tisdagkvällen efter att ha käkat räkor och druckit lite cider.
hälsade på mormor och morfar på onsdagen och gjorde lite ärenden åt dem.
var på pappas jobb på eftermiddagen (här skulle jag ha kunnat bifoga en bild men glömde tyvärr kameran hos L, se nästa rad)
på väg ut ur Linköping och på väg hem ringde L som jag har sporadisk kontakt med efter att jag flyttade från Linköping för ca 13 år sedan.
- Hej, varför ringer du?? (såg hon mig åka förbi någonstans?)
- ...tänkte bara prata lite.
tankeöverföring kallar jag det eftersom jag funderat på om jag skulle ringa henne då jag ändå var i stan.
för att hitta den stadsdel där L numera bor ringde jag pappa för vägbeskrivning eftersom L´s beskrivning fick mig att cirkulera på fel sida av stan.
- blablabla
- bla bla bla
- shit! jag körde på nån! utropar jag förskräckt.
- var är du någonstans??! utropar pappa ännu mer förskräcktare
- äh, det är lugnt, han överlevde. svarar jag.
(missade att jag var i stan o glömde det där med rödljus o var tvungen att backa tillbaka för att se om det var grönt eller rött. PANG! en cyklist svajar iväg vid min sida och vänder sig om och vinkar som för att säga:
- det är ok, jag överlevde den här gången också.)

jag träffade till slut även L och hennes lilla son och sedan åkte jag hem igen...

(datorn fick förresten åka med i väskan och det är bra för jag klämde ur mig tre sidor i går morse som idag ledde till fem sidor som jag faktiskt är riktigt nöjd med.)

Inga kommentarer: