onsdag 23 april 2008

onsdag i byn

klockan är 11 och jag har inte börjat skriva än.
hade ett långt samtal med D i går kväll eftersom jag behövde prata om mina änglar.
ibland dyker ideér upp om jag bara pratar om dem. behövdes verkligen för jag hade ett stort frågetecken framför mig och mycket snart väntar "the grand finale", kanske redan i dag, fast jag drar gärna ut på det för att vara säker på att inget blir fel.
hur som helst så kom det faktiskt upp ganska bra tankar medan vi pratade trots att D var helt slut och nästan sov efter att ha byggt på sin bar ihop med grannen hela kvällen.
hoppas bara att jag inte blir för låst vid dessa tankar om bättre skulle dyka upp..

Jag passade på att storstäda D´s hus imorse, dels för att slippa ta tag i skrivandet och dels för att barnen kommer idag och då kan det vara bra att börja hemmet på topp så förödelsen inte blir för allvarlig då bratzdockor och lastmaskiner invarderar.

hade bjudit hem två par för grillning och sådant på valborg, idag fick jag sista "nej tacket" pga familjära omständigheter, dvs brist på barnvakter. detta trots att jag sagt att det är ok att barnen följer med. så kan det vara, så kan det bli. hoppas dock att jag själv, om jag någon gång skulle få för mig att skaffa en sån där liten bratzkåldocka, är lite mer mobil.

men nu kör jag! *tänkaskrivatänka*

Inga kommentarer: