tisdag 20 maj 2008

vi var överens om att denna dag blev bättre än gårdagen men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför (förutom att jag blev klar med det jag skulle göra och M pratade en hel del i mobilen och slapp väl det han skulle göra).
ruskigt oväder med ösregn och hagel kom över mig när jag satt på klipparen, iskallt och forsade längs med byxorna. men jag satt kvar. jag gav mig inte, trodde att jag hade bråttom.
när regnet var över 30 min senare hittade jag ett par andra byxor och passade på att tvätta mina arbetskläder som ändå var genomsura. byxorna fastnade i tvättmaskinen. skrattade lite åt idén att köpa nya och ge kvittot till förman H imorgon med orden:
- jag köpte ett par nya eftersom det inte går att öppna tvättmaskinen och kan inte JAG då kan väl ingen så tyvärr får du köpa in en ny maskin också.
det lustiga är att jag tror inte de skulle bli så förvånade. får för mig att de väntar sig vad som helst från mig.
för att lysa upp min andra kollegas dag då hon satt själv vid en annan kyrka under regnet och käkade lunch så skickade jag ett sms som började med orden "en nyckelpiga satte sig på min axel.. bla bla" ett sådant där sms som man skickar som kedjebrev och som slutar med att man är en fantastisk människa och att man ska skicka vidare till alla andra fantastiska människor.
hon blev glad men hon sa att hon först hade tänkt: "hon skriver för att berätta om en nyckelpiga?!?"
ja, det kunde jag väl ha gjort.. för jag är ju lite märklig så där. men ganska snäll.. fast lite stöddig och kan lite bäst själv och ibland är jag ynklig och vet inte alls och gör något tungt på ryggen väldigt ont då kanske jag säger:
"jag har beslutat mig för att idag är en bra dag och jag ska överleva den här maskinen om det så ska bli min död"

har läst min brors blogg idag när jag är hemma och vilar efter jobbet. ska ingenstans idag!
som vanligt berättar han om sitt underbara chef-lösa liv och dessutom så verkar hans sambo Maria äntligen ha sålt sin kortfilm till TV och det är ju jätteskoj för den filmen är bra.
(hade tänkt att länka här men det gick inte av någon konstig anledning. vad märkligt! jag som är så bra på det här med datorer)

har dessutom hunnit prata lite bröllop med min väninna R som ska gifta sig i augusti så nu får jag planera möhippa och annat skoj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hans underbara chefslösa liv är lite fattigt emellanåt också. Sa han det?