torsdag 8 maj 2008

en doft av rabarber har spridit sig i min trädgård

en del av en av kyrkogårdarna går under arbetsnamnet rivieran pga värmen som brukar uppstå där på somrarna. jag hade ingen aning om att det kunde vara så varmt runt kyrkor, råkar någon vattenmanick läcka så är man bara glad över att ett byxben eller en tröja plötsligt blivit blöt.
det är dock inte bara kroppen som arbetar under arbetsdagarna, även hjärnan spinner på om olika roman ideér. jag vet ju nu att jag faktiskt har förmågan att skriva mycket och från nu kan det ju bara bli bättre. dessvärre är energin bortflugen till kvällen och allt jag just nu orkar är att sitta här och umgås med min blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jossan du förvånar mej med att slådej sjäv varje dag... jag skrattar högt åt dina tankar...

kram pappa

bye the way.... Lis sa att hon blev glad av atttitta på dina målningar som hänger hos mej..

Josefine H.H. Joy Joy sa...

tänk,, jag hade ingen aning om att det var roligt.. brorsan tycker ju också att det är det, kanske är nån familjärhumor eller nåt.
Jag gillar Lis.
kramkram