torsdag 8 maj 2008

det bästa med att kunna duscha hemma är att inte duscha.
jag kan sitta här med gräs i håret och bara strunta i att duscha för att jag vet att jag kan. dessutom kan jag vara hemma jättelänge. och jag slipper ha med mig ombyte, smink och annat bärbart.

efter att jag gått runt med trimmern i kanske fem timmar är det dags för att blåsa.
klippa-trimma-blåsa. klippa-trimma-blåsa. vi funderar på att trycka upp t-shirts med de orden så vi inte plötsligt glömmer bort vad i har för arbetsuppgifter.
blåsmaskinen fästes på ryggen genom att dra på sig två slitna, smala axelband. själva schofräsen väger nog ca 30 kg. man ser till att blåsa fort eftersom det innebär en fantastisk omänsklig tortyr att dra på denna ghostbusters manick. en orange klump på ryggen med ett kraftigt svart rör med handtag på som sticker rakt ut på sidan. till detta hör också ett brummande oljud som bara nästan försvinner med skyddsöron :-) med radion på full sprutt.
skulle tro att jag ser ut som en stor* skalbagge med känselspröt på huvudet.
*har dock hört att _stor_ är att ta i eftersom jag tydligen nästan försvinner helt bakom blåsmaskinen.
nä nu tar jag nog den där duschen i alla fall..

Inga kommentarer: