onsdag 14 maj 2008

i morse gjorde det ont i kroppen och ögonen ville inte öppna sig. värsta morgonen hittills.
jag och förman H var på samma ställe idag och jag vattnade och klippte gräs. drog runt på en prästgård runt gungor och studsmatta och drösvis med kaniner som fick hoppa fritt i trädgården, något sådant har jag aldrig sett förut.
när klockan var 4 sa han att det vore bra om jag jobbade över ett par timmar med tanke på att regn var på väg och att jag dessutom tagit ut två komptimmar som jag inte har.
och jag försökte verkligen..
jag rengjorde gräsklipparen osv och kollade runt efter nån bra väst till trimmern, gav upp, gick hem.
jag har passerat kyrkogården ett par ggr under kvällen dels för att åka hem till katterna, dels för att handla, dels för att skjutsa en granne här ute till staden. såg att mina arbetskamrater var kvar och planterade träd iaf efter 19, finns en risk att de är lite trötta och griniga imorgon..
har lånat en väns bil vars kylare är paj så jag får ladda med vattenflaskor och dessutom bor det en råtta i hennes bil.

Inga kommentarer: