tisdag 6 maj 2008

aaa

en varm dusch blev det idag. varmvattnet tog dock slut efter schamponeringen men det är ju en petitell som min vän bajamaja skulle ha uttryckt sig.
det är dessutom så pass varmt både inne och ute så jag gick naken mellan rummen och såg en glimt i spegeln, pösigt och glåmigt.. undrar om kroppen blir sådan när man använder varma arbetskläder på dagarna, har ett svagt minne av att jag såg liknande ut sist jag tvingades klampa runt i skyddskläder inom jobbet. eller kan det vara så att jag ser ut så hela tiden?
(undrar om man kan söka på _naken_ och hitta min blogg nu då kommer jag att få läsarrekord)

hur varmt det än har varit under dagarna så har jag inte tagit av mig min långärmade vilket har lett till att halva mina händer är prickiga. soleksemen är här.
låter jag inte som en otroligt vacker människa nu?

Jag analyserar mina arbetskamrater och jag står inför ett svårt test. jag behöver tid. det brukar vara lätt att se vem man har framför sig men dessa människor är så pass komplexa (eller enkla) att jag inte är klar med min analys.
förövrigt har jag vattnat och trimmat lite idag, trimmern skulle hängas på en krok på höften och jag tror jag höll på i 5 min (med publik) med upphängningen. det är bara öva som gäller. öva öva. när sommaren är slut kan jag säkert slänga upp den med en hand.
(ser framför mig hur garagedörrarna slås upp och där står jag iförd öronskydd, skyddsglasögon och slänger upp trimmern på höften innan jag vandrar ut på kyrkogården i soluppgången)

3 kommentarer:

Anonym sa...

men då... du ska skruva upp värmen på vredet under varmvattenberedaren.
Mer rätt mer varmt... och till vänster under varmvattenberdearen finns en ratt till graderad 1-6..sätter du den också på 6 så blir det varmt... om du har ställt in vanliga termostaten på duschen vill säga... Duscha varmt o länge!!
Pappa..

Josefine H.H. Joy Joy sa...

oj nu blev det mkt information.. jag gör ett nytt försök att läsa och förstå senare på dagen.

Anonym sa...

Jossan, vilken rolig och bra blogg du har!