tisdag 20 maj 2008

det brummar utifrån trädgården. det är grannen som klipper mitt gräs igen.
det är kanske tredje gången han gör det nu och oros moln bildas i magen..
visst kan man vara trevlig mot sina grannar. igår frågade en annan granne om hon möjligtvis kunde få en bit av en växt i min trädgård och det gick förstås bra.
denna gräsklippargranne sa att han klipper det ett par ggr åt mig eftersom hans hund ibland springer över och bajsar där.. varför inte bara hindra den från att göra det?
det är inte hans hund, den är fruns, det var han noga med att berätta.
det är snällt och praktiskt att han klipper mitt gräs men jag blir orolig att han kommer att kräva något tillbaka. (när jag nämnde det på jobbet då de frågade mig vad jag har för gräsklippare och jag sa det där med att kräva tillbaka så fnittrade mina manliga kollegor så nu vill jag klargöra att det nog inte har med något kramande och pussande och sådant att göra)
nu är klockan 20.49 och jag bestämde mig tidigare för att gå och lägga mig 21 för det finns väl inget trevligare än att sova? dessvärre har jag inte gjort ett dugg under denna afton, har saker att läsa inför skolträff som jag bara är halvfärdig med. allt jag gjort är att funnits till, tillbakalutad mot en stor kudde med en katt vid min sida som egentligen är långhårig men efter några omgångar med saxen börjar likna nakenkatt punktvis. (jag har bett grannarna att inte skjuta honom. han har INTE skabb, bara lite tovor)
(jag ska bifoga bildbevis men just nu sover han så det får bli någon gång när vi båda är vakna)
god afton.
eeh.. vänta nu. någon gled förbi mitt fönster med gräsklippare. någon med långt blont hår, fru granne! nu börjar jag bli riktigt orolig..

Inga kommentarer: