lördag 10 maj 2008

hur var då fredagen?

hehe..
aa just ja. i fredags fick jag köra gräsklippare för första gången på jobbet. en sån där med spakar istället för ratt och som kan vända på en 5öring.
jag kände mig som en sån där rodeoryttare, som om jag försökte hålla mig kvar på en galloperande tjur. jag for fram och tillbaka och snurrade snabbt baklänges och dundrade in i småstenarna längs med kanterna av gräsmattan och höll mig krampaktigt i spakarna då jag höll på att välta hela schabraket i brant backe. som publik hade jag ett begravningssällskap.
jag fick någlunda koll på maskinen efter ett tag och förman H skickade iväg mig till kyrkoherdens trädgård som jag flög och for över med darriga klippta linjer, snurrade runt träd och tulpaner. Förman H kom efter ett tag och skrattade gott.
Visstvisst, det var roligt i fredags men skulle jag fortsätta att okontrollerat fara fram mellan gravstenar med en rumpa på klipparen som lätt kan slå ner det mesta om jag kör 5öres vändningen då är det nog ingen som skrattar längre..
men idag kan vi skratta. hehe..

Inga kommentarer: