söndag 11 maj 2008

ännu en dag med sommarvärme och jag började dagen med att aloe vera mina händer för att bli av med prickarna. tänkte jag skulle stanna inne så länge som möjligt, städa lite.
trodde att jag skulle kunna packa undan vinterkläderna men så kollade jag veckans väder och upptäckte att det ska bli 2 grader och snöblandat regn på fredag så jag väntar nog lite med det.
jag ska in till staden om ett par timmar för att köpa nåt filter till bilen och hoppas på att den kommer att fungera igen efter det.
har jag ingen bil att köra till jobbet så kommer det att bli väldigt långa dagar för mig i framtiden. Hemifrån tar det 20 minuter med bil men om jag skulle åka buss så skulle jag behöva cykla 3 km, åka buss 2,5 mil, byta buss, åka ny buss 1,5 mil, gå 2km. dvs jag blir tvungen att gå upp senast 5 på morgonen och kommer hem tidigast 18. huga! roligare kan man ha det.
alternativet är att skjutsas av D och då komma 30min för tidigt till jobbet och åka hem 1h efter alla andra.
Jag håller filtertummarna att hyundaien fungerar ikväll!

Inga kommentarer: