torsdag 15 maj 2008

hejhej
idag var det möte på jobbet med präster, prästinnor, kyrkoherde och annat löst folk.
på dagordningen stod tydligen hälsa Josefine välkommen så det gjordes ju och så fick alla berätta för mig vem de var och sedan skulle jag presentera mig och det blev lite tilt i huvudet, kunde inte alls komma på vad de skulle tycka var intressant att höra så jag berättade mest var jag bodde och sedan frågade jag om de hade några frågor.
efter en lång tystnad sa en kommunister (?)
- har du jobbat på kyrkogård tidigare?
- nej. svarade jag.
mycket givande för dem.. not.
och så byggde jag lite broar med en fackanställd och ekonomiansvarig kvinna som bjöd mig på tupperwhere (haha snygg stavning på den du) party.
- ja, som du vet så har jag inte så mycket pengar just nu. svarade jag. (det är hon som betalar ut lönen och vet att jag bara jobbade 3 dagar i april)
- nej då, du får majlönen på en gång.
yeeha! min fattigdom är över!!
dessutom ringde jag till förman H på hemväg från mötet och sa att jag tänkte jobba över någon timme. och det gjorde jag faktiskt! så imorgon kanske de hälsar på mig när jag snubblar in..

Inga kommentarer: