tisdag 13 maj 2008

bilen fortfarande trasig och jag får gå till jobbet imorgon också, det är säkert sista dagen jag har det så "bra" sen måste jag nog förflytta mig till de andra kyrkorna.
jag är så trött så jag redan borde ha lagt mig..
men en rolig sak är att en av mina skolkamrater ringde och var hemkommen från Kina och hade helt missat katastrofen där nere och det är ju bra.
hmm.. träffade ett pucko idag som retade mig så pass att jag grymtade i ett par timmar efteråt. det värsta var att jag var trevlig mot honom, jag borde ha knuffat bort honom ur min värld och spottat innan jag vänt ryggen och gått.
han visade tydlig avundsjuka över att det var jag som jobbade där och inte hans dotter, sen sa han att det egentligen inte var nåt jobb för henne att lalla runt och klippa gräs och trimma eftersom hon nu skulle ta studenten från en fin utbildning.
- jaha vad är det för fin utbildning då? undrade jag (vänligt)
det var typ sam eller nåt annat helt vanligt (som man inte blir något av)
jag rekommenderade honom att hon skulle söka ett annat jobb som jag själv hade haft men det dög minsann inte heller.
ja, det var ett ganska långt samtal och jag fattade inte förren efteråt att han retat upp mig så förbaskat mycket att jag borde ha gett honom en snyting.
grr.
nåväl, jag är för trött för att orka bry mig om det men jag undrar ju:
vart kommer alla miffon ifrån??

Inga kommentarer: