torsdag 22 maj 2008

jag är trött på att vara trött!
har läst och responsat färdigt och lite annat inför skolträff. skrivaren funkar dåligt, bläcket är väl slut. jag har inte packat än. alltid så. jag avskyr att packa. tror faktiskt att jag gör så att jag struntar i att ta med mig något.
fast lakan måste jag faktiskt ha med. skulle hellre sova på golvet eller i bilen än rakt på en offentlig madrass.
vilket osökt leder mig in på ett litet minne från i somras.
jag och D stannade för vår sista övernattning på semestern, kan det ha varit utanför östersund.. hmm jo kanske. vi bestämde oss för att bo i en campingstuga, såg trevlig ut från utsidan och var väl ok kanske där inne. men madrasserna! madrasserna! jag mår "nästan" dåligt när jag tänker på dem. de var troligtvis aldrig tv'ättade och hårstrån och noppler och smuts fanns på dem. vi hade inga lakan med oss! bara sovsäckar! jag kurade ihop mig i fosterställning (sittande på trappen) och hade väl ett ansiktsuttryck som sa typ: -urk.
D kom på idén att ta den ouppblåsta luftmadrassen och lägga över min madrass och det gick till slut men innan jag somnade så frågade jag typ 10 ggr om han verkligen klarade sig på sin madrass. till slut blev nog tom han lite nojig.

Fobi lista (kan nog fyllas på efter hand)

1. madrasser som delats med okända

(på morgonen när jag skulle betala stugan klagade jag på att det bankade i ett elskåp på utsidan och körde den braiga "hur kan ni kompensera oss för det" grejen. det blev 100kr billigare. jag hade inte brytt mig om det om det inte var för att det var så äckliga madrasser. usch nu tror jag nästan att jag minns att D käkade frukost i stugan. jag tror jag måste kräkas..)

Inga kommentarer: