onsdag 21 maj 2008

mina tankar går till dem som har det värre

ibland kan man ha en sådan där förskräcklig dag som kanske till och med gör att man inte kan släppa det på kvällen, en ångest som trycker på över saker som hänt, saker man inte borde ha sagt eller gjort. när en sådan dag inträffar kan jag se på de vanliga människorna runt omkring mig och tänka jag önskar att jag just nu vore än av dem och slapp denna skit jag kan också se på mina katter och tänka vilket enkelt liv de lever, inga större bekymmer.
jag försöker ta tillvara på den känslan nu, jag är en av dem som har det bra.
värre är det för min kollega M vars cykeldäck blivit stulet och bilen som inte startat så han blev hämtad av förman H inne i staden imorse, för att avsluta dagen på ett lika illa sätt (eller värre) så kopplade han inte på kärran ordentligt på bilen så i ett gupp hoppade kärran av och börnade ner i ett djupt dike där kärra och 170tusenkronors klipparen (utan någon bra försäkring) blev till en stor skrothög som vi fick hjälpas åt med att dra upp med traktor.

nu ska jag hoppa och snurra in i duschen och sedan sätta mig och läsa läsa och läsa! responsarbete inför skolträffen som börjar närma sig med stormsteg!

(själv riktade jag lite gravstenar, fyllde på jord och lärde mig att köra stor traktor. förman H lämnade mig för att öva lite och lära mig skopan, flytta på lite jord och jag tänkte detta tycker nog många är fantastiskt roligt så fort jag lärt mig principen av det hela lallade jag in på kyrkogården för att pilla lite med blommorna, inget tvivel om saken, jag är en tjej, en tjej med säckiga arbetskläder och ganska osminkad och otroligt sällan högklackad men ändå en riktig tjejtjej and proud of it!)

Inga kommentarer: