måndag 19 maj 2008

tog en tur till Motala igår och mötte upp pappa och en bil. så idag åker jag saab till jobbet och känner mig lite mer avkopplad än förra veckan då jag tvingades åka hit och dit med lånbilar och be om lov och hoppas att de håller.
starta eget starta eget starta eget
fick den fenomenala idén på vägen till Motala att jag ska starta egen taxifirma. hehe.
ringde en taxivän som berättade om de kurser och kostnader som krävs för att starta sådan, hmm känns som om jag måste vara säker på att det är just DET jag vill pyssla med i åtminstone ett par år framåt för att det ska vara lönsamt. är taxi mitt drömjobb? njao.. :-)
vad jag egentligen vill? köpa en herrgård och öppna upp bed & breakfast! Ja det vill jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Innan du öppnar bed&breakfast så kan du kanske snacka med Agneta (Marias kusin som vi bodde hos på Österlen förra sommaren). Han kan berätta en del om att gå upp i ottan och koka ägg, baka bröd och duka. Bädda sängar, tvätta och passa upp. Ja, du fattar.

Ha en bra vecka!
/d

Josefine H.H. Joy Joy sa...

ja men det låter väl mysigt :-)
fast det är inget som jag tar tag i närmaste tiden så jag har nog tid att fundera..
tack de samma!