fredag 16 maj 2008

kanske världens minsta kyrkogårdsarbetare?!

jag fick höra ett samtal mellan mina två kollegor som återberättades för mig senare under dagen.
M - Josefine är väldigt liten. Jag stod och pratade med henne förut och så plötsligt var hon bara borta. Jag hörde trimmern men jag såg henne inte, hon måste ha försvunnit bakom någon häck.

Nu är det ju så att det är ju inte jag som är liten utan M som är väldigt stor.

Men tydligen har de sagt till förman H att han _måste_ köpa in nya blåsmaskiner eftersom jag är pytteliten. (de har försökt få honom att köpa det tidigare men detta är tydligen plan B)
Jag hade ingen aning om att jag var såå liten men jag minns att min pappa berättade när jag bodde hemma att han brukar dra ner duschslangen efter att han har duschat för att jag och mamma inte ska få komplex. Fast sen tillade han att killar gillar korta tjejer. (och det är ju bra för vi tjejer har ju inga högre mål än att bli gillade av killarna :-)

förövrigt har det regnat idag och mina fötter har varit konstant blöta sedan ca 7.30 i morse, något man tydligen vänjer sig vid efter en liten stund Men jag somnade åter under lunchen och när jag vaknade till frös jag och huttrade till hallen och drog på mig de blöta skorna splash och då var det inte så roligt. nu är veckan över och nästa fredag åker jag på Tärnaträff!

Inga kommentarer: