torsdag 29 maj 2008

hyundai pony -91 and still alive!

betalade 375:- till verkstan för ett papper där det stod att de hade petat lite på bilen.. bogserade den vidare till en man på landet som ska fixa den åt mig istället för dumma dyra verkstan.
jag sa till mannen som tog betalt:
- nej men jag tror att jag gör så att jag lagar den själv istället. jag skaffar mig någon bok där det står hur man gör.
jag vet inte riktigt varför jag sa så men jag var nog mest nyfiken på hans reaktion och så vill jag nog gärna _kunna själv_. prata inte med mig om min bil som om det inte är min bil utan säkert min sambos, mans, pojkväns, pappas, farfars. se inte på mig som om jag inte ens vet reg numret och framför allt, tro inte att inte jag kan mer än vad ni kan!
jag kan inte mycket om bilar. sant sant. och de var ganska trevliga men ändå.. vem vet? det kanske inte syns på mig att jag är riktigt händig när det kommer till bilar.
men.. jag fick ingen reaktion.

Inga kommentarer: