måndag 23 juni 2008

vart tog midsommarbuketten vägen?

när jag hade varit vid min bil idag och hämtat lite prylar i den åkte jag förbi korsningen där jag på midsommarafton krockade. Ritade upp lite enkelt hur det hela gick till.hittade hyundaien inkämd i ett hörn på en bilverkstad, antagligen ingen som tänkt flytta den på ett tag. reperation skulle bli alldeles för kostsamt enligt personalen där. plockade ur smutstvätten som innan smällen var på väg till en tvättmaskin. (se fredagens inlägg). tog även ett par kasettband, en minibh som prytt min växelspak och den lilla rosa bilen med texten "kör lugnt". alla tomma tablettaskar och godispåsar lät jag vara kvar, kan tänka mig att personalen där blev förvånade när lilla jag dök upp för att tömma bilen och inte en godisöverviktig person.
på golvet hade jag lämnat en bukett som jag skulle pryda långbordet med på kvällen, nu var den borta.

kaboom.

Inga kommentarer: