måndag 23 juni 2008

minnen forts.

utanför dörrarna sätter jag mig i rökbåset som jag känner igen sedan jag varit där med min vän R som födde barn på andra sidan vägen några år tidigare. jag letar efter mobilen i väskan som ligger inklämda mellan en flaska malibu och ett tjugotal cdskivor.
ringer upp D och förklarar att DJ:n måste till festen nu.
jag ringer upp R för att fördriva tid tills J hunnit från landet och in till mig.
R vet vad jag snackar om, vi har haft ett liknande samtal för några månader sedan fast då var det hon som besökt akuten och jag som satt hemma chockad och lyssnade.
jag kunde kliva ur min bil, hon fick klättra men i grunden är det det samma, samma känslor.
J kommer snart, han kör mig lugnt och försiktigt till D och dansande barn och blomsterplockande vuxna.

Inga kommentarer: