söndag 15 juni 2008

genom ett regnigt europa rullar vi fram (som gula blöta bollar)

jag har ont i halsen, tror det har med en tand att göra.
skulle klippa färdigt gräsmattan idag men då började det regna. verkar som det ska regna hela veckan.
men kort vecka i alla fall med midsommar på slutet. midsommarafton i D´s bar. som tur är inomhus och med kamin.
minns förra midsommar då jag hade samma jacka på mig som jag har på vintern. det var dans på en loge och mat och dryck i ett tält, trevligt, kallt. massor av folk. jag hade nyfärgat rött hår som färgade av sig på den vita blusen då regnet kom.
jag och D gifte oss med barnen som präster och vittnen, det var fint. I år blir det en lite mindre fest, människor med barn, mat och öl och säkert lika kallt om inte kallare än förra året.

nu smattrar det och smäller från den öppna ytterdörren och den fallande himlen.

note to self:
kom ihåg regnjacka och extra strumpor till jobbet imorgon.

Inga kommentarer: