torsdag 26 juni 2008

var kommer informationen från till de här små annonserna? vem är det som har missuppfattat situationen? det var ingen som körde på mig, det var ju min väg som blev blockerad av en bil, det var jag som körde in i honom.
hoppas de som var på plats har bättre koll så inte allt slutar med att jag får betala den klantiga snubben i andra bilen en massa pengar eller nåt... (fast deras uppfattning av det hela verkar iaf vara till min fördel)

jag har varit hos en sjukgymnast idag som har visat mig lite lätta rörelser och sagt att jag ska sitta med kudde bakom ryggen och promenera 15-20 min varje dag. slappna av slappna av, gå inte som nån kört upp ett spett någonstans.
dessutom måste jag prata om olyckan hela tiden, med alla jag träffar för att bli av med den så därför får jag nog fortsätta skriva av mig här.
jag piper och drar efter andan ungefär var 3:e minut när jag kör bil nu, mötande trafik får absolut inte ens närma sig mittlinjen för då stannar jag nästan bilen.
jag stirrar misstroget och skeptiskt på alla andra trafikanter.
MEN jag har även upptäckt att jag har cd-spelare i bilen jag lånat och lyssnar på dansk hip hip OCH dessutom är jag oootroligt duktig som kör bil! (enligt sjukgymnasten)
förövrigt så kommer denna sjukskrivna vecka att passera utan att jag gjort ett dugg av det jag aldrig annars hinner. motivation och ork finns inte för att sätta igång en storstädning.
(om jag ska vara riktigt hypokondrisk så kan faktiskt brist på motivation vara en bieffekt av att ha krockat enligt sjukgymnast.)
en präst ringde förut för att kolla hur det var med mig. han ringde samtidigt som en snäll granne var här för att kolla lite på mitt avlopp som fortfarande inte funkar men det är nog inte lika mycket stopp som förut. dasset är iaf ett ganska trevligt alternativ nu när det är ganska varmt ute.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det är klart att du är duktig som kör bil, många skulle nog undvika det efter en sådan händelse. (För min del slutade jag övningsköra efter en mycket mindre incident än din för tio år sedan...)

Och det är klart att du måste prata om det för att kunna bearbeta det. Tur att du har en blogg!
Jag har funderat på det, så mycket saker man skriver... Vad gjorde man innan internet? Ja, hade brevvänner och skrev dagbok förstås, men då var det ju inte för andras ögon. Men nu kan man väl inte helt glömma bort att det man skriver blir läst, även om man inte främst skriver med läsarna i tankarna... Visst är det ganska intressant på något vis!

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Fast det är inte så roligt att köra bil, jag litar inte riktigt på min förmåga att se vart andra bilar kör, jag håller mig så långt bort jag kan och parkerar helst där ingen annan står som om parkerade bilar skulle hoppa igång och bita mig eller nåt...
Vad var det som hände dig under övningskörningen?

Bloggande är intressant men jag vet inte riktigt varför jag gör det. Det är dock ett bra sätt att stanna upp och fundera på vad man faktiskt gör och att dagarna inte bara drar förbi obemärkta. Jag lär nog känna mig själv också. Kan gå tillbaka och läsa något jag skriva och tänka "kände jag verkligen så? tänkte jag verkligen så?" och det gjorde jag ju. det var ju mitt liv. Kan se lite hur jag antagligen uppfattas av andra också och sådant är ju intressant. Men fanns det något roligare än att upptäcka att man fått ett brev i brevlådan?! Alldeles för lite rolig post i brevlådan nu för tiden:-)