tisdag 3 juni 2008

en het dag

hade min nyköpta väska till jobbet idag. allt var packat så som matlåda, frukost, nycklar osv. trodde att jag hade med den obligatoriska solskyddsfaktorn men när jag skulle kleta på mig så upptäckte jag att i den gula flaskan var det duschkräm... ajaj dåligt dåligt.
jag har vattnat blommor i 16 timmar på två dagar och när jag förflyttar mig vänder jag duschslangen upp o ner och får mig en egen dusch som dessutom bildar en vacker regnbåge runt mig.
nu ska jag ta mig en ordentlig dusch och kolla lite hur dagens soleksemprickar bildat mönster över mina armar. har börjat med extra starka karoten tabletter vilket är det enda hälsokostaffären rekomenderar, apoteket har ingen aning förutom solskyddskräm.
en vän skvätte på mig nåt turkiskt som stank av citron.

grannens hund och bebis följer mig från bilen och till dörren, jag var inte
jätterädd för varken hund eller bebis idag men helt avslappnad är jag inte.. tyckte dock att gräset såg ganska kort ut nu igen, är det dåligt samvete hos hundägarna som dragit igång klipparen?

Inga kommentarer: