tisdag 17 juni 2008

min dag

läste en riktigt bra bok på lunchen, jag var ensam idag.
traskade iväg och såg på klockan att jag visst tagit för kort lunch.
brummade iväg på klipparen och tänkte:
"jag har det ganska soft ändå."
hejade på några glada kyrkobesökare som promenerade i solskenet.
genade över en grusgång och KÖRDE fAST, stenhårt stenfast. sladdade utan annat resultat än att jag grävde ner mig. 300 kg gräsklippare satt fast.
ringde förman H som aaasgarvade mig rakt i örat och jag hörde i bakgrunden att hela högen satt samlade i något församlingshem och alla tyckte att det var väldigt roligt.
jag fatta inte humorn i det. kanske var det sättet jag sa det på?
jag hämtade andra klipparen och försökte dra loss, drog av ett rep, gav upp.
vid slutet av dagen kom de när jag balanserade uppe på muren med en trimmer. de var fortfarande muntra och vinkade glatt åt mig.
de drog upp klipparen med bilen.
snipp snapp snuut.

Inga kommentarer: