lördag 14 juni 2008

fyllechaffis

lördag och jag är hemma och det är så skönt! jag älskar att vara hemma. jag kan gå runt huset och gå igenom mina rum, jag kan fundera på vilken garderob eller vilken byrå jag ska rensa i, älskar att rensa! jag kan ta ett glas med grape precis när som helst, kan glo på datorn eller inte, kan lyssna på radion eller läsa en bok. det finns inget bättre än att vara hemma!
dessutom kan jag idag klippa gräset om jag vill eftersom jag idag köpt en raketklippare som man nästan måste springa bakom för att hålla jämn takt med maskinen som flyger fram över mitt gräs.
och sedan när jag gjort allt jag vill så sätter jag mig i mersan som står parkerad utanför och hämtar upp en antagligen trött och lite lycklig D som är på grillpartyt jag inte orkade följa med på. när vi kommer hem igen kan jag ta på mig den lurviga "ögonmasken" som det står sweet dreams på som jag inskaffade tidigare idag och sen kan jag sova hur länge som helst utan att störas av solens starka morgonstrålar.
det är lördag, jag är ledig!

Inga kommentarer: