torsdag 12 juni 2008

Arns Cecilia

igår kväll var det premiär för Arns Cecilia vid Riseberga kloster.
det kryllrade av lokalpolitiker där, dels för att byns befolkning verkar ha väldigt många sådana med tanke på att det är en pytteliten kommun och dels för att det antagligen var de som hade fått fribiljetter.
en av dem var förman H, så han och hans familj var mitt sällskap för kvällen.
det var en helt fantastisk föreställning trots det halvkyliga vädret och de hårda stenarna man satt på så var det mycket trevliga tre timmar. blir lite sugen på att se Arn filmerna också.
bredvid mig satt en snubbe och antecknade, det visade sig att han skrev för svenska dagbladet så nu ska jag leta upp hans recenssion på nätet, antar att han mest skrivit om den trevliga tjejen med nästan blont hår som satt bredvid :-)
dessutom var det ett himla sött litet djur som hoppade runt i pauserna, såg så gulligt ut så jag nästan undrade om det var ett sagodjur. tog ett litet kort, inte så bra och kanske kommer inte det lilla djuret att synas från sin bästa sida men jag bifogar imorgon. don´t change the chanel!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns sagodjur. Maria är helt säker på att hon såg ett par stycken på en bakgata i Tokyo. Jag missade dem för jag stod och fotade en cykel istället. Typiskt.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag ser framför mig hur ni har käkat någon olämplig haschkaka och sedan dragit iväg på Tokyos bakgator för att fota cyklar och leta sagodjur.

Anonym sa...

Det finns inget knark i Japan. Det är sake som gäller där. Till mitt försvar får jag säga att det var en väldigt fin cykel som jag fotade, den hade korg både bak och fram. Men jag hade hellre sett sagodjuret.