fredag 13 juni 2008

igår var det surt ett tag på jobbet. blev anklagad för att ha bucklat till bilen, jag fräste lite åt alla håll, sa i förbaskad ton till förman H att jag har mosat bilen helt i onödan.
nej, jag hade inte förstört något visade det sig, det var sedan tidigare. människor runt mig blev efter ett tag så väldigt trevliga och det haglade blommor över mig för en stund. bakomryggensnack och utvecklingssamtal med spridningar av andras kommentarer.
ja så där är det på arbetsplatser. jag förstår mig inte på det och jag vill nog inte vara med.

fredagen den 13:e idag och jag och en av sommarjobbarna skulle vara ensamma på en kyrkogård och jag var noga att högt och tydligt på morgonen berätta för alla att detta kommer att bli en helt fantastisk dag! kanske världens bästa dag!
det gick väl till en början ganska bra men sen pajjade hennes trimmer och jag försökte mixtra ihop den och skruvade dit nya delar men icke.. sen fick jag sprängande huvudvärk som jag gick med i ett par timmar tills jag inte var långt ifrån att kräkas, sen kom D förbi med huvudvärkstabletter.
efter det upptäckte jag att jag hade fått punka på två av kräsklippardäcken.
vid slutet av dagen dök de andra arbetarna upp för att avsluta dagen och då var det visst lite surt igen.

ujujuuj.

Inga kommentarer: