söndag 29 juni 2008

från att ha känt mig ganska trygg och säker som bilförare så har jag nu förvandlats till en osäker och skakig chaufför.
drar efter andan i varje korsning.
jag har blivit en sådan där som folk stressar upp sig för, som ibland väntar lite för länge och åker lite för långsamt i rondellen.
det kan inte vara karma för jag har alltid (nästan alltid) haft tålamod med de långsamma trafikanterna. men saker måste ha en anledning.
kanske hade något värre inträffat om inte min krock på midsommarafton hade hänt. så måste det vara, det måste vara så. gläds!

imorgon är det dags att åka till arbetet igen. jag hoppas verkligen att det går bra men går det inte så får jag väl ta det lungt, kanske jobba färre timmar eller jag vet inte... jag tror det går bra.

har precis vunnit monopol hemma hos D med 95840:- kvar i kassan då D tvingades inteckna sin sista gata. hehe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du kör försiktigt, men trist att du känner dig rädd. Glöm inte att du är en bra förare som haft körkort länge och det var inte ditt fel att olyckan inträffade.

Är det någon som ska åka runt och vara rädd är det klanten som orsakade olyckan, det är han som inte kan köra.

Anonym sa...

Jag läser din blogg nu. Jag ska snart gå.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Det är lite bättre nu... jag är bara rädd när jag får möte men är jag själv på vägen så går det finfint!

...välkommen kapten sylt (?) till bloggen.