tisdag 17 juni 2008

jag kan sluta fundera på utbildning i augusti
chefen tyckte det var en dålig idé, jag kan inte få ledigt, alldeles för mycket att göra då osv dessutom ska jag minsann vara kvar där istället. inte behöver jag väl nån utbildning?!
två månaders förlängning ska fixas och sedan kan det ju bli 8 månaders säsong nästa år och ev över vintern också. dyrt att nyutbilda ny personal varje år.
jag tror inte han vet vem han pratar med.. han förstår inte att jag är världsmästare på att söka jobb. söka söka söka och läggar all min tilltro på personlig lämplighet eftersom utbildning och erfarenhet sällan finns då jag byter yrke var gång.
hur som helst, mig blir de av med om jag får 8 månaders anställning. vad skulle jag göra annars de 4 resterande månaderna? kan ju försöka hålla mig i ett par veckor men sen är jag med all säkerhet där igen .söka söka söka.
nu blir det så här. nu blir det som jag vill. mitt liv. jag bestämmer.
nähä ingen ledighet i augusti för utbildning då tar jag den som börjar i september istället.

Inga kommentarer: