torsdag 5 juni 2008

gräsiga barn

ett besök hos D och barnen idag. de lekte frisör med mitt guldröda hår och kammade och tofsade.
vi åt lite korv och barnen blötte ner sig och gjorde gräsänglar (nu har jag alltså sett en levande gräsängel) i det nyklippta gräset. sedan sa lilla K:
- när ska du åka hem? jag tycker att du ska åka hem nu.
och mogen som jag är svarade jag:
- jag tycker att du ska åka hem.
ingen ingen ingen ska behandla mig illa. taggarna åker ut på en gång. ingen ska behandla mig på ett sådant sätt att jag efteråt kommer på hur jag borde ha fräst ifrån.
det hjälps inte att K endast fyller 5 imorgon och att han alltid tjatar om att jag ska flytta dit eller att han ska bo hos mig. jag är långsint som 17 om jag inte får sticka till med samma tagg som jag nyss mottagit.
men imorgon ska han i alla fall få en stor godisskål och roliga ikea pennor av mig och så ska jag fundera lite på det där med terapi..

Inga kommentarer: