fredag 20 juni 2008

midsommaren

mm idag var man då ledig från jobbet.
vaknade av klockradion tio i sex. stängde av den. vaknade åter tjugo minuter senare av att larmet på mobilen gick igång i köket. sov inte så mycket mer efter det.

tänkte åka in till staden och tvätta och diska idag innan jag åker tillbaka till D och den kommande midsommarfesten.
ja just det.. och så ska jag kolla igenom min inte allt för moderna skivsamling så jag kan fixa ihop en liten musiktävling.
kanske blir det bildkollage imorgon här på bloggen om jag upplever något ordinärt under aftonen.

det sägs att dimman alltid ligger tät över gärderna på midsommardagens början och att det beror på älvorna som dansar där. förra året var det tjock dimma, i år hoppas jag på att få se en skymt av älvorna också.

Inga kommentarer: