torsdag 5 juni 2008

nu är det helg och svalkan i torpet är min!

skratt fniss och prat har fyllt våra raster och vårt arbete idag.
bla har en skräck spridit sig bland mina kolleger och min chef då de börjat förstå att det finns en risk att de kommer att figurera i min nästa roman.
jag tog upp problemet med den gigantiska plågsamma ryggmaskinen (igen) och frågade vem som tar beslut om inköp av en ny sådan, det var tydligen kyrkoherden därför kommer jag att ge mig ut på ett livsfarligt uppdrag, spänna på mig mördarmaskinen och ge mig in i kyrkoherdens trädgård där jag arbetar som vanligt i gassande solsken tills jag ev tippar över på rygg och ev blir liggande som en sprattlande skalbagge och ev kommer detta att ske vid tillfälle då någon biskop är på besök.
detta ska då förhoppningsvis leda till ett snabbare inköp av ny utrustning.
kan funka.
förövrigt så var det någon som blev tillbaka bogserad till arbetsplats idag efter att ha tankat bensin i vår fina ettåriga diesel bil. det var inte jag, så mycket kan jag säga. men inga dystra miner för det. nej då, glatt och uppsluppet ända till klockan 14 då vi lämnade arbetet!

Inga kommentarer: