söndag 8 juni 2008

fniss

jag kanske är lättroad idag men för en liten stund sedan skrattade jag högt :-D
på sista tiden har det ringt ett gäng tfn försäljare till mig som vill att jag ska prenumerera på tidningar. de brukar börja samtalet med att berätta om den fantastiska present jag får. allt från badlakan till smycken.
nu ringde en osäker liten pöjk och erbjöd mig en väderstation! och han beskrev den på ett sätt som om han försökte sälja mig en rostig skruv ungefär. jag fnissade lite redan där..
jag tackade som vanligt nej med motiveringen att jag inte är så förtjust i att läsa tidningar.
haha han säger då att det finns några bilder i dem också.
- fast jag vill nog inte ha någon tidning iaf, svarade jag.
- men är du inte intresserad av resor då? frågar han.
- jo. ...men inte i tidningsform.
för att inte framstå som en analfabet så tillägger jag att jag gillar böcker bättre.
- hmm.. men jag skulle kunna klistra fast sådana där bokomslag på tidningarna, föreslår killen.
hahaha!
- gör du det så lovar jag att köpa!

fast han bangade.. det blir inga tidningar med bokomslag för mig och ingen provision till honom.

(han började dessutom samtalet med att tacka mig för att jag tidigare varit kund hos Bonniers. - jaså? har jag varit kund där? vad köpte jag då? frågade jag
-....böcker? svarade han.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

När du tröttnar på dem så kan du gå med i nix (www.nix.nu) så blir det lugnt i luren.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag är redan med men råkade svara på en grej på nätet för att vinna nåt som godkände att de ringde mig.. typ.

Anonym sa...

Nätet är livsfarligt. Akta dig för det!