fredag 7 november 2008

God dag där ute!

Idag ställde jag klockan på kvart i åtta för att hinna köpa med lite fika till mina fd arbetskamrater när jag ändå åker dit för att lämna tillbaka nycklar, byxor och annat.
Jag åkte till ICA i närmaste by, det var stängt.
Men då åker jag bort till macken, tänkte jag.
NEEEJ! Skrek jag rakt ut när jag insåg att jag inte alls var på väg till macken utan befann mig på motorvägen one way all the way to staden.
Hamnade i stan och gjorde ett nytt försök med fikat, parkerade klev in - stängt! även! där!

Imorgon tänker jag inte lämna sängen förrän affärerna öppnar för att slippa vara med om detta igen.

Efter att ha lämnat grejerna åkte jag till headquarter där mrs Lön sitter, skulle bara svänga förbi men satt och snicksnackade med henne i 1,5 timme.
Sedan var det dags för att åka till systembolaget där jag gav dem ett uppdrag att leta på spritdrycker från Indien. Jag skulle återkomma, det kunde dröja ett tag.

Nu är klockan 12.44 och bara början på fredagen, allt kan hända!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Indiska spritdrycker? De flesta är väl Hinduer och dricker inte sprit. Eller är det bara muslimer som kör den grejen? Några sorters indisk öl finns det iaf.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Det förekommer inte så mycket alkohol i Indien, går visst inte att köpa hur som helst - möjligen i restaurang.
På systemet kunde de se att det fanns Indiska drycker i deras sortiment men de kunde märkligt nog inte hitta vad det var. Men de skulle forska vidare.