måndag 21 juli 2008

vilken ynklig dag!

snubblade in på jobbet och klargjorde på en gång:
- jag har ont i ryggen!
sedan fortsatte det med:
- jag har ont i nacken, här *pekar*
- jag har ont i höften.
ont har jag. sa jag det? jag har lite ont.
går dåligt att jobba. kan inte. gör nåt annat.
sa jag att jag har ont?

min kollega har beställt något slags nackskydd till mig som jag ska ha på mig, stackarn, orkar väl inte lyssna på mig längre...

dessutom har jag kört in i ett litet lock som ligger på ett hål där de sticker ner julgranen på vintern.
körde med klipparen som vi alltid brukar göra. inte fort. inte på något annat sätt än vanligt. pang! idag fick jag veta att det kostar ca 20000 att fixa till den igen. (vinkelväxlarna)
jag behöver inte grubbla på det, behöver inte ha någon ångest (har jag hört) men samtidigt behöver vi inte köra som galningar (har jag hört, inte gjort)

Inga kommentarer: