torsdag 24 juli 2008

jag mötte dalai lama

han var förklädd till läkare och höll till i en vårdcentral i hålan
han talade om smärta och sorg och hur det är något positivt
att lära känna nya sidor hos sig själv och få bättre förståelse för andra.
han lärde mig att gunga med knäna och vifta med armarna

och dessutom så sjukskrev han mig 50% till den sista augusti som kan vara sista dagen jag arbetar på kyrkogården.

efter det åkte jag inte tillbaka till jobbet där stormöte och smörgåstårta väntade utan jag åkte till kontoret där A som betalar ut löner och sådant sitter
vi pratade länge och saker känns mer positivt nu, jag kanske kan slappna av.

ikväll ska jag hem till en bekantvän i närmaste håla och grilla

i brevlådan låg idag ett paket från en nyfunnen vän som inte får öppnas innan min födelsedag....!

Inga kommentarer: