söndag 27 juli 2008

lånade några frågor från "bloggkommentatorerna" som jag svarar på istället för att vaggas till sömn

1) Vad åt du till frukost?
- En halv kopp te.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
- Nej, för sent för sådant.
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- Från någon Malin, fick från två stycken Malin idag.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Svart.
5) När var du arg senast?
- Idag när jag inte lyckades öppna ett tanklock, jag brukar inte vara arg, speciellt inte när jag är ensam men idag fräste det nästan om mig.
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Rundpingis en dag i 7:an och allt skoj som hände på Social Estetisk Linje.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
- Den dagen någon tog min nyckel och jag plötsligt inte hade några vänner längre.
8) Yoga eller löpning?
- Yoga har jag upplevt vid ett tillfälle och instruktören/psykopaten sa att jag skulle dö ung och att jag var klen så jag måste säga löpning fast jag endast löper i tillfälle av rädsla.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Vilka trista frågor det här var. Jaja hmm får väl säga oxfilé då.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- Tidningar intresserar mig ytterst lite men om jag tvingades läsa dem så skulle det bli serietidningar med "Nemi". (och hemmets journal hemma hos mor och mormor)
11) Favoritkaraktär i deckare?
- Suck. Deckare är ju inte heller min grej. Har bara läst ett par minns dem knappt.
12) Teveprogram du aldrig missar?
-Bonde söker fru. Näär ska det börja igen egentligen??
13) Vem är du avundsjuk på?
- Vet knappt vad avundsjuka är. Verkar onödigt.
14) Din bästa revansch?
- Det hade varit coolt att skriva "när jag vann medalj för längdåkning i OS" det hade varit en bra revansch efter att min lärare i mellanstadiet inte tyckte att jag klarade att skida den långa rundan. Det ledde till att jag i ren protest åkte med mössan neddragen över ögonen. Men jag har vunnit guldmedalj i längdåkning hemma på landet men vi var bara två tävlanden...
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
- Hasse som äger restaurangen jag jobbat på är världens bästa chef. Chefen på hotellet jag stannade på i 3 dagar förlorar nog i alla kategorier.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
- Ostron, har försökt men det gick inte att få in det i munnen. Getpung eller annan pung.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
- Svår fråga beror förstås helt på vad vi ska prata om. Carolina Gynning skulle jag vilja dela en flaska tequila med.
18) Kaffe eller te?
- Te, fast jag har nyligen fått lära mig att kaffe med glass i är riktigt smaskigt.
19) Skostorlek?
- 37-38.
20) Hur ofta är du på IKEA?
- 5 ggr om året kanske.
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
-En Audi till D och fina bilar till föräldrarna också. En bil till R och hennes familj. S behöver också en bil, L kan också få en ifall han någon gång lär sig att köra... Brorsan kan få toa installerad vid kusten så han slipper tömma kisstanken igen. Till mig skulle jag köpa ett lagom högt staket till min trädgård, ett litet gästhus och ett garage (ifall jag någon gång skulle få för mig att skaffa bil igen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju vänligt av dig att tänka på mina toabekymmer men jag kan ta en bil jag också. En liten cab kanske? Peugeot blir bra.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

hehe I fix it