måndag 7 juli 2008

dagens post

fick ett brev i dag där det står hur mycket förskringsbolaget vill ge för min bil.
jag var nöjd med det och stötte bort alla tankar:
"du ska aldrig godta första budet från ett försäkringsbolag"
"du ska vara stenhård"
men för säkerhets skull ringde jag och frågade bror och pappa om råd. pappa tyckte det var bra, bror var skeptisk.
jag ringde till slut försäkringssnubben för att kolla hur han tänk när det gällde bilen och om det verkligen är så att jag kan hitta en likvärdig bil för den summan.
han var mycket trevlig och förklarade att han kunde skicka en besiktningsman och så drar han tillbaka sitt bud och så får jag det mannen tycker.
jag tyckte det lät otäckt och låter det vara som det är.
Någon som var ännu trevligare var mitt eget försäkringsbolags person som jag pratade med angående personskador.
tack för att du ringde! avslutade han samtalet med.
tack för att jag fick ringa! sa jag inte då:-) men trevlig var han i alla fall.
tre kronor är ett bra försäkringsbolag

Inga kommentarer: