tisdag 8 juli 2008

avskräckande information

det hände något läskigt och uppskakande i dag.
jag skulle åka till sjukgymnasten som finns i en håla någon mil från mitt hem.
jag har varit i den hålan många gånger förut men av någon anledning så körde jag fel! jag hamnade bakom kommunhuset där jag tvingades vända bilen då det var en återvändsgata.
det var en mycket omtumlande upplevelse och jag fick senare sitta och slappna av och andas lugnt i väntrummet för att hålla tårarna tillbaka.

jag träffade sjukgymnast som klämde på mig och spände fast nåt löjligt på mitt huvud samtidigt som jag var tvungen att sitta och titta på eländet i en stor spegel. (känns som om jag borde färga om håret igen, lysrörseffekten tar bort allt självförtroende.)

sen träffade jag en läkare som sjukskrev mig på halvtid i en vecka. han är säker på att jag snart kommer att vara helt återställd. han skrev ut muskelavslappnande medel som senare kvinnan på apoteket avrådde mig från att använda ihop med alkohol eftersom det då kan bli "lite för roligt". hur nyfiken blir man inte på det?! :-)

jag undrar om det där med fullt återställd även gäller mitt ynkliga psyke...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du försöker få den hjälp som finns... ja det där med psyket kan nog sitta i... Det är ju faktiskt en kris att vara så nära...och nu..inte veta hur det ska bli med nacken i framtiden..
Tiden läker vissa sår...hoppas de som är proffesionella hjälper dej med resten..
Kram
Pappa

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag tror nacken kommer att bli bra, är ganska säker på att om jag bara lyckas slappna av ordentligt (kanske med lite tabletthjälp) så blir det nog som vanligt igen.
kramkram