tisdag 14 oktober 2008

när jag åker från min måndagskurs som slutar 21.30 eller 21.45 med tillhörande mingel efteråt så brukar jag ha bråttom hem för att slippa springa från bil till säng - så även denna gång.
dessvärre gick hemfärden hälften så fort eftersom någon envisats med att bygga en motorväg och öppna upp helt plötsligt utan att först göra tydliga skyltar, pilar, ränder på vägen osv.
jag missade den enda avfarten och passerade därför området där D bor, svängde runt i en rondell och råkade hamna på samma motorväg igen fast i motsatt riktning, ringde D för att fråga om han hade någon aning om hur man hittade hem till honom, han funderade en stund och kom fram med en lösning, jag krypkörde för att hitta rätt avtagsväg, fick upp farten igen, hamnade på fel sida av vägen då vita ränderna svängde men inte vägen eller Jossan svängde men inte vägen.
jag har beställt chaufför till nästa måndag.

å nej nu somnar jag

Inga kommentarer: