torsdag 16 oktober 2008

The Ludd is back!
idag när jag kom hem från jobbet så stod han kvittrande och väntade på mig. (min katt jamar inte, han låter underkäken vibrera och kvittrar fram det han vill säga)
man skulle kunna ha trott att min andra katt skulle vara överlycklig nu eftersom han jamat och gnällt konstant sedan Ludvig försvann men icke!
Han fräser och morrar åt sin lillebror.
Möjligt att han inte känner igen honom med tanke på att han verkar ha tappat ett kilo eller tio.
Nu ligger det lilla spinnande knytet ihoprullat bredvid mig efter två skålar mat och verkar trivas ganska bra med att vara hemma igen.

På bokföringen igår spanade läraren runt i klassrummet och när hon passerade mig sa hon:
- Nu jobbar du som en riktig revisor.
- Mjaaa. svarade jag som en stolt katt som nyss slickat i sig en hink grädde.

Det pirrar i hela kroppen och glädje bubblar över mitt kommande företag. yeehaa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för katten! Grattis till ditt bokförande, vilket företag är det som gäller nu?

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Jihaa för alles. Just nu har jag fått för mig att min idé är så fantastisk så alla kommer att sno den om jag berättar var det är, fast ibland så tänker jag att det bara börjar bli tjatigt med alla planer.
Är du riktigt nyfiken så hör av dig annars så berättar jag när det är klart. :-)