tisdag 7 oktober 2008

botten skick schick

idag var det väldigt viktigt att jag satte mig direkt efter lunch med bokföringsprogram eftersom jag sov bort all pluggtid fram till starta eget kurs igår. men nu sitter jag här halv 7 på kvällen, nyss hemkommen. hamnade i D´s hus direkt efter jobbet och orkade inte ta mig därifrån innan jag duschat varmt och vilat några timmar, nackvärken letade sig ända upp i öronen!
ev. blev min helg för påfrestande på kroppen. tyckte det gick bra men det kom ifatt mig inför måndag morgon.
kort sammanfattning av helg, eventuella bilder bifogas efter bokföringsplugg.
*snurrade runt på centralstationen och letade efter ett hål i marken med räcke runt, hittade.
*hittade tre tjejer varav en guide som tog oss till ett smalt hus med tre våningar där vi diskuterade, promenerade (såg Globen och Silja Line:), åt mat och sedan tillbaka till sthlm city dagen efter.
*träffade min bror och sambo och kulturkrockade med dem genom att ta socker i te och spela "fjortismusik" på mobilen. bror visade mig deras kultur och serverade mat i salladsblad och ritade stjärnor på armen. vi kollade på hans utställning som var färgglad och proffsig.
*träffade vackra Vera över en kopp varm choklad med färggranna marsmellows (oj, det var visst ett ord jag aldrig provat att stava till förut).
*åkte hem. skickade sms till D under resan med frågor om bussar, huruvida det fanns anledning att oroa sig om det tjöt i bromsarna eller om det gick lite för fort.

ja, det var väl typ det... det var trrevligt! ...nu sätta igång med bokföringen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Färgglad och proffsig. Det låter fint det. Kulturkrockar är spännande, nu vet vi lite mer om varandra. Kram!

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag kanske borde bjuda hit er på en riktig sockerkick någon helg!
Dessutom verkar det hälsosamt, mamma påpekade att jag har gått ner i vikt.
kram